ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΡΟΗ

ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ : Επιδότηση για Ιδιώτες, επιχειρήσεις και Πράσινα Ταξί

Ενίσχυση της αγοράς αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, δικύκλων, τρικύκλων και ποδηλάτων, με δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος, καθώς και της αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης

Πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών.

Αντικείμενο της δράσης είναι η ενίσχυση της αγοράς αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, δικύκλων, τρικύκλων και ποδηλάτων, με δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος, καθώς και της αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης.

Ωφελούμενοι της παρούσας δράσης είναι:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α:
Φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες), που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και διαθέτουν ΑΦΜ, και έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία έγκρισης της αίτησής τους.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β:
Όλες οι επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα, κάθε μορφής και κάθε μεγέθους.

ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

  • Κάθε φυσικό πρόσωπο έχει το δικαίωμα αγοράς ή μίσθωσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή ηλεκτρικού ποδηλάτου ή δίκυκλου/τρίκυκλου. Ο ωφελούμενος δικαιούται την επιπλέον επιδότηση μέσω της απόσυρσης παλαιού οχήματος (πλην ποδηλάτου), ή/και την επιπλέον επιδότηση αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης.
  • Κάθε αποδέκτης της κατηγορίας Β δικαιούται αγοράς ή επαγγελματικής μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων ή/και ηλεκτρικών ποδηλάτων ή/και ηλεκτρικών δίκυκλων ή τρίκυκλων. Δικαιούται την επιπλέον ενίσχυση μέσω της απόσυρσης παλαιού οχήματος ή/και δίκυκλου/τρίκυκλου, ή/και της επιπλέον ενίσχυσης για την αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης

Εταιρείες που έχουν ως κύρια δραστηριότητα μια εκ των ΚΑΔ 77.1, 77.21.10.08, 55.1, 55.2, 55.3, 53.20.12.00 δικαιούνται επιδότησης για την αγορά έως δέκα ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Εταιρείες που έχουν ως κύρια δραστηριότητα το λιανικό και χονδρικό εμπόριο αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και μοτοσυκλετών (ήτοι αντιπροσωπείες οχημάτων), δύνανται να επιδοτηθούν αποκλειστικά και μόνον για την αγορά οχημάτων επίδειξης, τα οποία υποχρεούνται να μεταπωλήσουν σε χρονικό διάστημα έξι μηνών από την αγορά τους.

Ποσοστά Επιδότησης (Δείτε Αναλυτικά)

Πρόσκληση

Λίστα επιβατικών

Λίστα οχημάτων τύπου L 

Η διάρκεια υποβολής αιτήσεων θα είναι έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023

 

ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το σύνολο της επιδότησης για τα ταξί θα φτάνει τις 22.500 ευρώ.
Συγκεκριμένα η επιδότηση θα αφορά ΑΜΙΓΩΣ Ηλεκτρικά (όχι υβριδικά) και θα επιδοτεί 40% της καθαρής αξίας του οχήματος (με μέγιστο τα 17.500 ευρώ). Επιπρόσθετα σε περιπτώσεις απόσυρσης/καταστροφής οχήματος θα επιδοτεί το ποσό των 5.000 ευρώ.

Δείτε τη λίστα με τα επιλέξιμα TAXI

ΕΠΙΣΗΣ   ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ   

Δικαιούχοι:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α: Φυσικά Πρόσωπα

Φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες), που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και διαθέτουν ΑΦΜ, και έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία έγκρισης της αίτησής τους. Κάθε φυσικό πρόσωπο έχει το δικαίωμα αγοράς ή μίσθωσης ενός (1) αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή ηλεκτρικού ποδηλάτου ή δίκυκλου/τρίκυκλου.

Ο ωφελούμενος της Κατηγορίας Α δικαιούται επιπλέον και εφόσον το επιθυμεί (προαιρετικά):

– την επιπλέον επιδότηση μέσω της απόσυρσης παλαιού οχήματος (πλην ποδηλάτου), ή/και

– την επιπλέον επιδότηση αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης

 

Κάθε ωφελούμενος/τελικός αποδέκτης (ΑΦΜ) έχει το δικαίωμα υποβολής μιας (1) αίτησης, η οποία αφορά την αγορά ενός (1) οχήματος για την Κατηγορία Α.

Επιπρόσθετα o ωφελούμενος/τελικός αποδέκτης της Κατηγορίας Α, κατά την αγορά του νέου οχήματος, θα έχει τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί (προαιρετική δυνατότητα), να αποσύρει ένα (1) παλαιό όχημα.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β:  Επιχειρήσεις

Όλες οι επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα πλην ΝΠΔΔ, κάθε μορφής (ατομικές, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ι.Κ.Ε., ΚΟΙΝΣΕΠ, Ν.Π.Ι.Δ., Σωματεία) και κάθε μεγέθους που διαθέτουν έδρα ή/και υποκατάστημα εντός της Ελληνικής Επικράτειας, ανεξαρτήτως νομικής μορφής και οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς πτώχευσης και θέσης σε αναγκαστική διαχείριση.

Από την κατηγορία αυτή εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας ως αυτοί ορίζονται στην παρ. δ του άρθρου 5 του ΕΚ 1379/2013 και οι ενισχύσεις που χορηγούνται σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων όπως αυτό ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του Κανονισμού de minimis. Σε περίπτωση που επιχείρηση ασκεί μικτή δραστηριότητα και δραστηριοποιείται και στους τομείς πρωτογενούς παραγωγής γεωργικών προϊόντων, αλιείας και υδατοκαλλιέργειας ή στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων, η επιχείρηση πρέπει να διασφαλίζει με κατάλληλα μέσα, όπως ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση των στοιχείων του κόστους, ότι οι δραστηριότητες στους τομείς αυτούς δεν τυγχάνουν ενίσχυσης ήσσονος σημασίας που χορηγείται στο πλαίσιο του παρόντος καθεστώτος.

Κάθε τελικός αποδέκτης της κατηγορίας Β:

– δικαιούται αγοράς ή επαγγελματικής μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων ή/και ηλεκτρικών ποδηλάτων ή/και ηλεκτρικών δίκυκλων ή τρίκυκλων όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 7 της παρούσας.

– δικαιούται την επιπλέον ενίσχυση μέσω της απόσυρσης παλαιού οχήματος ή/και δίκυκλου/τρίκυκλου με τον όρο της προαιρετικής απόσυρσης για κάθε ένα νέο ηλεκτρικό όχημα για το οποίο αιτείται επιδότησης (πλην ποδηλάτων),

– δικαιούται της επιπλέον ενίσχυσης για την αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο, με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο ίσο με τον συνολικό αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών/επαγγελματικών αυτοκινήτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για τα οποία αιτούνται επιδότησης.

Ειδικότερες περιπτώσεις κατηγορίας Β

– Τελικοί αποδέκτες της κατηγορίας Β που έχουν ως κύρια δραστηριότητα μια εκ των ΚΑΔ, και μόνον αυτές οι κατηγορίες, που περιγράφονται στο Παράρτημα ΙV, δικαιούνται επιδότησης για την αγορά έως δέκα (10) ηλεκτρικών ποδηλάτων

– Οι συγκεκριμένοι αποδέκτες της Κατηγορίας Β, δεν δικαιούνται της επιπλέον ενίσχυσης για «έξυπνα» σημεία επαναφόρτισης Η/Ο και απόσυρσης οχήματος, καθώς αιτούνται «οικολογικού» bonus για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ωστόσο, αν με την αίτησή τους αιτούνται και την επιδότηση για αγορά νέων αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, δικαιούνται της επιπλέον επιδότησης για την αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο για χρήση σε χώρους στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο ίσο με το συνολικό αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών/επαγγελματικών οχημάτων για τα οποία αιτούνται επιδότησης.

Οι ωφελούμενοι/τελικοί αποδέκτες της κατηγορίας Β δεν έχουν όριο οχημάτων που μπορούν να αιτηθούν, ωστόσο υποχρεούνται στην τήρηση του κανονισμού ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de mininimis). Οι τελικοί αποδέκτες της κατηγορίας Β θα έχουν την δυνατότητα κατά την διάρκεια της δράσης να υποβάλλουν έως δυο (2) αιτήματα υπαγωγής προκειμένου να συμπληρώσουν, εφόσον επιθυμούν, τον μέγιστο αριθμό επιδοτούμενων οχημάτων. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή δεύτερου αιτήματος είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του αρχικού αιτήματος υπαγωγής και η καταβολή της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης.

Οι κατηγορίες των επιλέξιμων οχημάτων περιγράφονται παρακάτω:

(α) Δίκυκλα ή τρίκυκλα οχήματα κατηγορίας L (L1e-L7e), σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (15.01.2013).

(α1) Κατηγορία L1e: Ελαφρύ μηχανοκίνητο δίκυκλο όχημα, που κινείται με πρόωση με κυβισμό κινητήρα ≤  50 cm3 , μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχής ονομαστική ή καθαρή ισχύς (1) ≤ 4.000 W.

(α.1.1.) Ηλεκτροκίνητα υποβοηθούμενα ποδήλατα, όπως ορίζονται στον ν. 4710/2020 (Α’ 142), και πιο συγκεκριμένα: Ποδήλατο με υποβοηθούμενη ποδηλάτηση (ηλεκτρικό ποδήλατο)»: ποδήλατο εξοπλισμένο με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος μικρότερης ή ίσης με 250 W, στο οποίο η ισχύς του κινητήρα διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση ή, αλλιώς, μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται πριν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.

Για την επιλεξιμότητα των ηλεκτρικών ποδηλάτων ορίζονται αυστηρά τα παρακάτω κριτήρια:

α) Είναι εξοπλισμένα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος μικρότερης ή ίσης με 250 W, στα οποία η ισχύς του κινητήρα διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση και μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται πριν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα,

β) δεν διαθέτουν εγκατεστημένο μηχανισμό που να τα θέτουν σε καθεστώς αυτόνομης κίνησης (δηλαδή χωρίς τη χρήση ποδωστήριων – πεντάλ) μέσω του ηλεκτροκινητήρα, εκτός της περίπτωσης που ο ανωτέρω μηχανισμός απενεργοποιείται όταν η ταχύτητα του οχήματος υπερβεί τα 6 χλμ/ώρα,

γ) εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του πεδίου εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 168/2013, σύμφωνα με το εδάφιο η της παρ. 2 του άρθρου 2 αυτού και να συμμορφώνεται με τις διατάξεις του ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που ισχύουν για τα ποδήλατα,

δ) πληρούν τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού προτύπου ασφαλείας προϊόντος ΕΛΟΤ EN 15194 ή τυχόν αντικατάστασή του και,

ε) διαθέτουν από τον κατασκευαστή τους, ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο αυτού, Δήλωση συμμόρφωσης (Declaration of Conformity) που δηλώνει ότι το όχημα πληροί και συμμορφώνεται με όλες τις εφαρμοστέες ενωσιακές απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές ως προς την ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, του Κανονισμού (Ε.Ε.) 765/2008 και του προτύπου ασφαλείας προϊόντος ΕΛΟΤ EN 15194, ή τυχόν αντικατάσταση αυτού και έχουν τοποθετημένο σε εμφανή θέση, σήμα CE σύμφωνα με τον Κανονισμό (Ε.Ε.) 765/2008, καθώς και τη λοιπή σήμανση που προβλέπεται από το ανωτέρω πρότυπο ασφαλείας, ή τυχόν αντικατάσταση αυτού.

Το ηλεκτρικό ποδήλατο δεν επιτρέπεται να προέρχεται από μετατροπή συμβατικού ποδηλάτου και η αυθεντικότητα του θα πρέπει να πιστοποιείται με την προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού συμμόρφωσης.

(α2) Κατηγορία L2e: Τρίκυκλο μοτοποδήλατο με κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm3 , μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχής ονομαστική ή καθαρή ισχύς(1) ≤ 4.000 W.

(α3) Κατηγορία L3e: Δίκυκλη μοτοσικλέτα, όχημα που δεν μπορεί να ταξινομηθεί στην κατηγορία L1e.

(α4) Κατηγορία L4e: Δίκυκλη μοτοσικλέτα με καλάθι, το βασικό μηχανοκίνητο όχημα πληροί τα κριτήρια κατάταξης και τα κριτήρια υποκατάταξης για οχήματα L3e

(α5) οχήματα της κατηγορίας L5e (μηχανοκίνητα τρίκυκλα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

  1. οχήματα L5e-A (τρίκυκλα), οχήματα που προορίζονται κυρίως για τη μεταφορά επιβατών,
  2. οχήματα L5e-B (εμπορικά τρίκυκλα): τρίκυκλα επαγγελματικής χρήσης που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων,

(α6) οχήματα της κατηγορίας L6e (ελαφριά τετράκυκλα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

  1. οχήματα L6e-A [ελαφριές τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) για χρήση εντός δρόμου],
  2. οχήματα L6e-B [ελαφριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα (quadri-mobile)], τα οποία υποδιαιρούνται περαιτέρω στις εξής υποκατηγορίες: – οχήματα L6e-BU [ελαφριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα (quadri-mobile) για επαγγελματική χρήση]: οχήματα επαγγελματικής χρήσης που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων, – οχήματα L6e-BP [ελαφριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα (quadri-mobile) για μεταφορά επιβατών]: οχήματα που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για τη μεταφορά επιβατών·

(α7) οχήματα της κατηγορίας L7e (βαριά τετράκυκλα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

  1. οχήματα της κατηγορίας L7e-Α [βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) για χρήση εντός δρόμου], τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

– L7e-A1: τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) Α1 για χρήση εντός δρόμου,

– L7e-A2: τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) Α2 για χρήση εντός δρόμου·

  1. οχήματα της κατηγορίας L7e-Β [βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) παντός εδάφους], τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

– L7e-B1: τετράτροχες μοτοσικλέτες (quad) παντός εδάφους·

– L7e-B2: οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων [sideby- side (SbS)]·

  • οχήματα της κατηγορίας L7e-C (βαριά τετράτροχα μικροαυτοκίνητα), τα οποία υποδιαιρούνται στις εξής υποκατηγορίες:

– οχήματα L7e-CU (βαριά τετράτροχα οχήματα επαγγελματικής χρήσης) επαγγελματικά οχήματα που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων,

– οχήματα L7e-CP (βαριά τετράτροχα επιβατικά οχήματα) οχήματα που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για τη μεταφορά επιβατών

(β) Μηχανοκίνητα οχήματα κατηγορίας Μ1,Ν1, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2018/858 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (30.05.2018).

(β1) Κατηγορία M1: μηχανοκίνητα οχήματα με όχι περισσότερες από οκτώ θέσεις καθημένων επιπλέον της θέσης του οδηγού και χωρίς χώρο για όρθιους επιβάτες.

(β2) Κατηγορία N1: μηχανοκίνητα οχήματα μέγιστης μάζας που δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους.

*Ειδικά για τους ωφελούμενους/αποδέκτες της Κατηγορίας Β που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της επικράτειας προβλέπεται επιπλέον δημόσια δαπάνη ίση προς τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000 €) ανά αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό/επαγγελματικό αυτοκίνητο μέγιστης μάζας έως 3,5τόνους για το οποίο αιτούνται ενίσχυσης.. Στα νησιά περιλαμβάνονται η Εύβοια και η Κρήτη.

 

Πράσινα Ταξί

Αντικατάσταση παλαιών ταξί με νέα ηλεκτρικά ταξί. Επιδότηση 40% και έως 17.500€ με διάφορες προσαυξήσεις ανάλογα τον δικαιούχο. Μπόνους 5.000€ με απόσυρση παλαιού ταξί.

Ημερομηνίες: 9/1/2023-31/12/2023

Δικαιούχοι:

Ωφελούμενοι/τελικοί αποδέκτες από τα οικονομικά κίνητρα της παρούσας δράσης και της απόσυρσης παλαιού οχήματος αποτελούν όλοι οι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας EURO5 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας, και οι οποίοι διαθέτουν κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) 49.32 «Εκμετάλλευση ταξί».

 Ως ιδιοκτήτες νοούνται όσοι κατέχουν το εκατό τοις εκατό (100%) της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες/συγκύριοι) η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά για όλους τους συγκύριους.

 Κάθε ωφελούμενος/τελικός αποδέκτης:

– Δικαιούται αγοράς ή σύναψης επαγγελματικής χρονομίσθωσης (leasing) ενός (1) αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων CO2 (ΒEV) ανά άδεια στην οποία συμμετέχει ή είναι μοναδικός κύριος αυτής.

– Δύναται να είναι ατομική επιχείρηση ή εταιρεία.

– Υποχρεούται να προβεί σε απόσυρση παλαιού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ.

Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά για όλα τα αποσυρόμενα οχήματα είναι:

– Να είναι τεχνολογίας EURO5 και παλαιότερης και να μην έχει περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου/τελικού αποδέκτη μετά την 1η.12.2021.

– Να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας της τρέχουσας χρονιάς που αναλογούν στο όχημα.

– Να διαθέτουν όλα τα μηχανικά μέρη και όλα τα στοιχεία του αμαξώματός τους.

– Να παραδίδονται από τον ιδιοκτήτη ή από τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημεία συλλογής Οχημάτων Τέλους Κύκλους Ζωής (ΟΤΚΖ) και να λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής του άρθρου 8 του π.δ. 116/2004. Στην περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής ενέχει κάποιο κόστος, αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος, και δεν αποτελεί μέρος της παρούσας δράσης.

– Να προσκομίζεται Βεβαίωση Οριστικής Διαγραφής από την αρμόδια οικεία περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών

Η τεκμηρίωση της απόσυρσης θα γίνεται με την έκδοση «Πιστοποιητικού Καταστροφής» από πιστοποιημένο επίσημο φορέα στο οποίο θα αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του κάθε οχήματος που καταστρέφεται καθώς και η ημερομηνία καταστροφής.

Το εν λόγω «Πιστοποιητικό Καταστροφής» καταχωρείται στο Πληροφοριακό Σύστημα κατά την διαδικασία καταβολής στον ωφελούμενο/τελικό αποδέκτη του ποσού που αντιστοιχεί στην απόσυρση και αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό καταβολής της ενίσχυσης.

Η επενδυτική συνιστώσα για την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων θα συμμορφώνεται με την τεχνική καθοδήγηση σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C58/01), με ιδιαίτερη αναφορά στην απόσυρση παλαιότερων οχημάτων που πραγματοποιείται από εξουσιοδοτημένη εγκατάσταση επεξεργασίας, σύμφωνα με την οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (2000/53/ΕΚ).

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

  1. Άδεια κυκλοφορίας προς απόσυρση οχήματος (*).
  2. Απόδειξη καταβολής τελών κυκλοφορίας τρέχοντος έτους του προς απόσυρση οχήματος (*).
  • Άδεια ΤΑΞΙ σε ισχύ.
  1. Επίσημη προσφορά η οποία θα φέρει υπογραφή και σφραγίδα του προμηθευτή για το όχημα που θα επιλεγεί.
  2. Υπεύθυνη Δήλωση, με θεώρηση του γνήσιου υπογραφής, σώρευσης κρατικών ενισχύσεων (Παράρτημα ΙΙΙ – Υπόδειγμα 1). Η Υπεύθυνη δήλωση θα περιλαμβάνει το σύνολο των ενισχύσεων De Minimis που έχει λάβει κατά την τελευταία τριετία, σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, καθώς και τυχόν άλλων ενισχύσεων που έχει λάβει για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες, αν επιτρέπεται βάσει του θεσμικού πλαισίου η λήψη ενίσχυσης και από άλλη πηγή για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες.
  3. Σε περίπτωση αίτησης από ΑμεΑ, προσκομίζεται «Γνωμάτευση Πιστοποίησης της Αναπηρίας» που εκδίδεται από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (*) ή άλλο δημόσιο φορέα πιστοποίησης. αναπηρίας1 (Μόνο στην περίπτωση ατομικής επιχείρησης ή/και συγκύριος άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ).
  • Σε περίπτωση ωφελούμενου/ τελικού αποδέκτη που έχει οικογένεια με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα προσκομίζεται Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. (*) (Μόνο στην περίπτωση ατομικής επιχείρησης ή/και συγκύριος άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ).
  • Σε περίπτωση ωφελούμενου/ τελικού αποδέκτη που έχει οικογένεια με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα προσκομίζεται Έντυπο Ε1 τελευταίας φορολογικής χρήσης (Mόνο στην περίπτωση ατομικής επιχείρησης ή/και συγκύριος άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ)
  1. Υπεύθυνη Δήλωση με θεώρηση του γνήσιου υπογραφής, περί μη πτώχευσης / μη υποβολής αίτησης πτώχευσης και περί μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση / μη υποβολής αίτησης για θέση σε αναγκαστική διαχείριση (Παράρτημα ΙΙΙ- Υπόδειγμα 2).
  2. Σε περίπτωση εταιρείας, σύσταση εταιρίας από Γ.Ε.Μ.Η. ή Γενικό Πιστοποιητικό από Γ.Ε.Μ.Η. (εξαιρούνται οι ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. οι οποίες υποβάλλουν βεβαίωση εγγραφής στο Υπουργείο Εργασίας).
  3. Σε περίπτωση εταιρείας, Πιστοποιητικό νόμιμης εκπροσώπησης από Γ.Ε.Μ.Η. (*).
  • Σε περίπτωση ατομικής επιχείρησης προσκομίζεται αντίγραφο των στοιχείων μητρώου όπως προκύπτουν από την Α.Α.Δ.Ε. ή Πιστοποιητικό από Γ.Ε.Μ.Η.
  • Εκτύπωση Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (ΚΑΔ) από gsis.gr (*).
  • Σε περίπτωση ιδιοκτήτη άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ, ηλικίας έως 29 ετών, προσκομίζεται Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας (*) ή άλλο συναφές έγγραφο που να τεκμηριώνει την ηλικία2 (Μόνο για περίπτωση ατομικής επιχείρησης).
  1. Σε περίπτωση εταιρείας, Υπεύθυνη Δήλωση, με θεώρηση του γνήσιου υπογραφής, στοιχείων Πραγματικών Δικαιούχων (Παράρτημα ΙΙΙ – Υπόδειγμα 7).
  • Σε περίπτωση εταιρείας, σχετική εκτύπωση των στοιχείων και πληροφοριών από το Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων (του άρθρου 20 του ν.4557/2018 (Α ́139)). Ειδικά για την περίπτωση εισηγμένης εταιρείας σε ρυθμιζόμενη αγορά ή σε Πολυμερή Μηχανισμό Διαπραγμάτευσης, προσκομίζεται αρχείο γνωστοποιήσεων του ν.3556/2007 (Α’ 91), όπως προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 20 του ν.4557/2018 (Α’ 139)

ΠΗΓΗ : ilfconsult.com 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στοίχημα Πέμπτης: ΑΕΚ – Ολυμπιακός προγνωστικά και ανάλυση αγώνα

ALIVERIPRESS

Ο δεκάλογος για διατήρηση της καλής υγείας

ALIVERIPRESS

Έσπερος Λαμίας: “Τρελά” πανηγύρια μετά την ιστορική άνοδο στην Elite League

ALIVERIPRESS

Leave a Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε Αποδοχή Διαβάστε Περισσότερα